SBC/CIR/149/2017
11th January, 2018

Dear Members of the Bar,

Please take note that the Chief Registrar's Office will be conducting a E-Kehakiman Training Session on Child Sexual Abuse Cases.

The email received from the Chief Registrar's Office is reproduced below for members' perusal.

Thank you,

Secretariat
Selangor Bar Committee

________________________________________________________________________________

Assalamualaikum WBT dan Selamat Sejahtera.

Tuan/Puan,

JEMPUTAN UNTUK MENGHADIRI LATIHAN PENGGUNAAN SISTEM E-KEHAKIMAN DI MAHKAMAH SEKSUAL KANAK-KANAK DAN MAHKAMAH MAJISTRET PUTRAJAYA.

Dengan segala hormatnya saya merujuk kepada perkara di atas.

2. Seperti pihak Tuan/Puan sedia maklum, Pejabat Ketua Pendaftar Mahkamah Persekutuan Malaysia (PKPMP) akan melaksanakan sistem e-Kehakiman di Mahkamah Seksual Kanak-Kanak dan Mahkamah Majistret Putrajaya mulai 1 Februari 2018 (Khamis).

3. Sehubungan dengan itu, adalah dimaklumkan bahawa satu sesi latihan penggunaan Sistem eKehakiman akan diadakan di Dewan Persidangan, Aras 1, Istana Kehakiman, Putrajaya sebagai persediaan untuk pihak peguam bagi kes seksual kanak-kanak dan dan kes di Mahkamah Majistret mulai 17-18 Januari 2018 (Rabu- Khamis). Disertakan bersama-sama ini jadual sesi latihan tersebut seperti di LAMPIRAN A untuk rujukan Tuan/Puan selanjutnya.

4. Untuk makluman pihak Tuan/Puan, wakil-wakil firma guaman yang hadir adalah digalakkan untuk membawa laptop masing-masing untuk kegunaan semasa sesi latihan tersebut. Sekiranya pihak Tuan/Puan mempunyai sebarang pertanyaan lanjut, pihak Tuan/Puan boleh menghubungi Tuan Barath a/l Manian di talian 03-88804152 atau Puan Rosnaida Binti Abdul Razak di talian 03-8880 9527 atau melalui emel ekehakiman@kehakiman.gov.my. Kerjasama pihak Tuan/Puan untuk membuat hebahan selanjutnya kepada peguam-peguam yang beramal di sekitar negeri Putrajaya/Selangor/Kuala Lumpur/Negeri Sembilan amat dihargai dan didahului dengan ucapan terima kasih.

Sekian, terima kasih.

"BERKHIDMAT UNTUK NEGARA"

Saya yang menurut perintah,

(HAMIDAH BINTI MOHAMED DERIL),
Pengarah
Bahagian e-Kehakiman,
Mahkamah Persekutuan Malaysia,
Aras 3, Istana Kehakiman,
Presint 3,
62506 Putrajaya.

RECENT POSTINGS

Events with CPD points