SBC/CIR/186/2020
29th January, 2021

Dear Members and Pupils of Selangor Bar,

The Selangor Bar Committee has just received a notification from the Pejabat Tanah Dan Galian Selangor (PTGS) regarding the above.

The said notification is reproduced below for easy reference.
 
Surat Pemberitahuan Pembukaan Operasi Kaunter Tingkat G (Unit Permohonan Hakmilik Hilang / Hancur Dan Unit Penyelesaian Hakmilik) Secara Terkawal Pejabat Tanah Dan Galian Negeri Selangor Bermula Pada 2 Februari 2021 (Selasa)
 
Members are advised to please take note and be guided accordingly.

Thank you,

Murali Velautham
Chairman
Selangor Bar Committee  

___________________________________________________________________________________

Assalamualaikum & Salam sejahtera Tuan/Puan,

Dimaklumkan bahawa Kaunter Bahagian Pendaftaran Hakmilik (G) akan mula beroperasi  bermula 2 Februari 2021 pada jam 8.30am-1.00pm dengan kaedah temujanji imbasan kod QR yang telah dimuat naik di dalam portal rasmi PTGS yang boleh mula dilayari pada 1 Februari 2021 jam 11pagi.

Walau bagaimanapun operasi kaunter ini hanya dibuka bagi urusan Pembetulan  380 dan Permohonan Hakmilik Hilang Hancur dimana pembayaran hanya boleh dibuat secara atas talian melalui Sistem Smartbox.

Bersama-sama ini dikemukakan Surat Pemberitahuan Pembukaan  Kaunter Pendaftaran Hakmilik (G) bagi urusan Pembetulan 380 dan Permohonan Hakmilik Hilang/Hancur  bertarikh 29  Januari 2021  untuk makluman Tuan/Puan sekalian.

Segala kerjasama Tuan/Puan dalam perkara ini amatlah dihargai dan didahului dengan ucapan ribuan terima kasih.
 

Saya yang menjalankan amanah,
 

Zafirah Zainuddin
Bahagian Pendaftaran Hakmilik
Pejabat Tanah & Galian Selangor

RECENT POSTINGS

Events with CPD points